De redenen om te gaan ondernemen, verschillen van persoon tot persoon.
De uitdaging en de wens om eigen baas te zijn, blijken door de jaren heen het belangrijkste motief te vormen.
Veel van deze ondernemers streven ook naar groei. De één is daar succesvoller in dan de ander. Ondernemingen die na of tijdens de startperiode groeipotentie in zich hebben, zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de economie en werkgelegenheid.
Een recente studie heeft andermaal de vinger op de wonde gelegd: “Minder dan een derde van de ondernemers kent de waarde van zijn onderneming”.
Heel veel ondernemers weten de waarde van hun onderneming op het moment dat zij deze willen gaan verkopen.
Niet alleen op moment dat jij wilt verkopen. Het is altijd belangrijk en nuttig om te weten welke factoren de waarde van je onderneming bepalen.
Een beetje raar vond ik het, toen ik voor de eerste keer had gehoord over de Cash Conversion Cycle.
Dat was tijdens mijn studie Bedrijfkunde aan de Erasmus Universiteit. Ik zag toen niet het nut om een cijfertje je te weten dat de tijdsduur van het vastzittende kapitaal kan meten. Waarschijnlijk gebeurt hetzelfde bij heel veel MKB-ondernemers.
Cash Conversion Cycle? Nooit van gehoord!! Heb jij als MKB-ondernemer ooit gehoord over de Cash Conversion Cycle? Weet jij toevallig wat de Cash Conversion Cycle is van jouw onderneming?